Triggerpoint-therapie

Triggerpoints zijn verhardingen in spieren die niet meer ontspannen. Hier hoef je niet per se last van te hebben; meestal merk je hooguit stijfheid bij bepaalde bewegingen. Maar zodra er iets gebeurt wat de spieren negatief beïnvloedt - zoals overbelasting of beschadiging - wordt een triggerpoint actief en ervaar je pijn en bewegingsbeperkingen. Verminderde kracht in de betrokken spier(en), pijnontwijkend gedrag – anders bewegen – en rillingen, hoofdpijn en duizeligheid kunnen ook symptomen zijn. Een triggerpoint geeft lokale pijn en kan ook pijn ‘op afstand’ - referred pain - veroorzaken. Fysiotherapeutisch Instituut Alkmaar gaat na wat de hoofdoorzaak van jouw klachten is. De triggerpoints worden vervolgens aangepakt met triggerpoint-behandeling, bestaande uit massage en rekken van de spier, houdingsadvies en verder alle aspecten die een positieve invloed hebben op vermindering van de triggerpoints. De beste behandeling wordt afgestemd op jouw klachten!

Behandeling van triggerpoints

Triggerpoints zijn de mogelijke oorzaken voor hoofdpijn, rugpijn, pijn in de nek, kaak en armen en carpaaltunnel syndromen. Ze veroorzaken klachten in gewrichten zoals de schouders, pols, knie, enkel en heup. Ook kunnen triggerpoints andere symptomen met zich meebrengen: duizeligheid, oorpijn, misselijkheid en gevoelloosheid in andere lichaamsdelen. Gelukkig zijn triggerpoints door onze jarenlange ervaring eenvoudig te vinden en uit te schakelen. Onze fysiotherapeuten verzorgen effectieve behandelingen van triggerpoints, zodat jouw klachten snel worden weggenomen!

Triggerpoint-therapie

Triggerpoints zijn verhardingen in de spieren die niet meer ontspannen. Hier hoef je niet per se last van te hebben; meestal merk je hooguit stijfheid bij bepaalde bewegingen. Maar zodra er iets gebeurt wat de spieren negatief beïnvloedt - zoals overbelasting of beschadiging - wordt een triggerpoint actief en ervaar je pijn en bewegingsbeperkingen. Verminderde kracht in de betrokken spier(en), pijnontwijkend gedrag – anders bewegen – en rillingen, hoofdpijn en duizeligheid kunnen ook symptomen zijn. Een triggerpoint geeft lokale pijn en kan ook pijn ‘op afstand’ veroorzaken. Fysiotherapeutisch Instituut Alkmaar zoekt naar deze plaatsen, omdat ze de hoofdoorzaak kunnen zijn van jouw klachten. De triggerpoints worden vervolgens aangepakt met triggerpoint-massage, aanpassing van de aspecten die de triggerpoints veroorzaakten en dry needling. De beste behandeling wordt afgestemd op jouw klachten!

Wil je weten wat de oorzaak is van jouw triggerpoints?

Behandeling van triggerpoints

Triggerpoints zijn de mogelijke oorzaken voor hoofdpijn, rugpijn, pijn in de nek, kaak en armen en carpaaltunnel syndromen. Ze veroorzaken klachten in gewrichten zoals de schouders, pols, knie, enkel en heup. Ook kunnen triggerpoints andere symptomen met zich meebrengen: duizeligheid, oorpijn, misselijkheid en gevoelloosheid in andere lichaamsdelen. Gelukkig zijn triggerpoints eenvoudig te vinden en uit te schakelen; als je weet waar je zoeken moet. Onze fysiotherapeuten verzorgen effectieve behandelingen van triggerpoints, zodat jouw klachten snel worden weggenomen!
close-link
Bel mij terug voor een afspraak!